Rådgivare Malin Sjöman

Här får du rådgivning kring hur du och företaget kan jobba smartare med content marketing för att möta den alltmer digitala köpresan inom B2B.

”Det nya sättet som B2B-köpare vill göra affärer, med möjlighet att röra sig sömlöst mellan digitala kanaler och personliga möten, ställer helt nya krav på både våra sälj- och marknadsföringsorganisationer. Nu är det dags att ompröva hur vi jobbar framåt för att tillsammans stötta kunderna på den hybrida kundresan!”

Malin Sjöman har arbetat med marknadsföring, affärsutveckling och produktledning inom B2B i 25 år. Hon har bl a varit marknadschef på telekomoperatören 3 med ansvar för produktledning och marknadsföring mot företagssegmentet och har internationell erfarenhet av att bygga och leda en produktledning på Ericsson i Asien.

Idag är Malin kommunikationsstrateg, marknadskonsult, skribent och en flitigt anlitad föreläsare och workshopledare, med fokus på hur marknadsföringen kan stötta den hybrida kundresan inom B2B.

Malin hjälper dig med:

  • Hur sätter jag en strategi för content marketing-arbetet som linjerar med kundens köpresa? 
  • Hur synliggör vi bäst målgruppen och deras behov i arbete? 
  • Hur kan vi skapa ett säljande värdeerbjudande som grund? 
  • Hur får vi ihop marknad och sälj för en gemensam kundupplevelse? 
  • Hur ska vi tänka för att få content marketing-arbetet att funka i praktiken?

Som medlem ingår en timmes kostnadsfri rådgivning i medlemskapet. Tillsammans ser ni hur ett fortsatt samarbete skulle se ut.