Inte medlem?
Det går bra att köpa guiden som pdf.

Influencer marketing är större än någonsin och investeringarna ökar i snabb takt. Vi ser att allt fler marknadsförare efterfrågar vägledning och stöd inom området, inte minst i juridiska frågor.

Vår nya guide till influencer marketing utgår därför helt och hållet från marknadsförares specifika behov och utmaningar. Den täcker in alla viktiga aspekter runt influencersamarbeten – allt från köpprocess, brief, kpi:er och effektmätning till juridiken man behöver hålla koll på. Här finns också diskussionsfrågor runt etik och ansvar – svåra men viktiga ämnen att prata om internt.

Exempel på innehåll:

Influencer guide

  • Så funkar influencer marketing: Vad betalar vi för? Vilka betalningsmodeller gäller? Hur kan briefmallen se ut?
  • Olika sätt att mäta effekt: Vilka parametrar gäller? Hur vet vi att satsningen har gjort skillnad?
  • Håll koll på juridiken: Reklammarkering, domstolspraxis, att tänka på vid avtal m.m.
  • Prata om etik och ansvar: Frågor att diskutera inför ett influencersamarbete
  • Lärdomar: Marknadsförare delar med sig av insikter och tips

Är du inte medlem än men vill köpa guiden?

Om ditt företag eller organisation inte är medlem i Sveriges Annonsörer går det bra att köpa guiden som pdf. (kostnad 3200 kr. ex. moms) Fyll i formuläret nedan så mailar vi guiden till dig. Du får en faktura i efterhand.

Relaterade artiklar

Marketer of the Future Nordics 2025

Marketer of the Future Nordics 2025 lyfter fram nyckelfaktorer som skiljer ledande varumärken från dem som presterar sämre. Den nya guiden identifierar fem avgörande faktorer som skiljer varumärken som lyckas och frodas från…

WFA: Marketer of the Future 2025

Marketer of the Future 2025 lyfter fram nyckelfaktorer som skiljer ledande varumärken från dem som presterar sämre. Den nya guiden identifierar fem avgörande faktorer som skiljer varumärken som lyckas och frodas från dem…

Guide för tävlingar och lotterier

Som ett led i ett företags eller organisations marknadsföringsaktiviteter är det populärt att anordna reklamtävlingar eller reklamlotterier. Beroende på vilken aktivitet som väljs och i vilken kanal man går ut i behöver man…

WFA Primer: opportunities and challenges in generative AI 

Sveriges Annonsörers moderorganisation WFA, World Federation Of Advertisers, arbetar aktivt med frågan om användning av AI i en marknadsföringskontext. I sitt arbete har man utarbetat guiden ”Generative AI Primer”. Guiden är utformad för…
Fler artiklar