Effektrapporter
Här har vi samlat rapporter som handlar om effekt.Fler Effektrapporter
Medietrender Sverige 2021 Q4 & helår
Publicerad: 9 mars 2022 | Rapporter
Under 2020 stängdes många delar av samhället ned på grund av den pågående pandemin och utsikten för mediemarknaden var blandad, annonseringen föll medan konsumtionen hemma i Sverige ökade. Annonseringen under 2021 slutade på…
Kvartalsrapport Medietrender Q3 2021
Publicerad: 18 november 2021 | Rapporter
Reklammarknaden på fortsatt återhämtning. Pandemin som slog till med full kraft mot reklamen under det andra kvartalet 2020. Dessa låga jämförelsetal gjorde att vi såg en rekordstark återhämtning under det andra kvartalet i…
Marknadsrapporten 2021
Publicerad: 13 oktober 2021 | Kunskap
Sveriges Annonsörer jobbar ständigt för att fördjupa och utveckla våra kunskaper om hur marknadsförare tänker och arbetar, för att bli ännu bättre på att stötta våra medlemmar och driva viktiga branschfrågor. I år…
Varumärkesbyggande i obalans
Publicerad: 6 september 2021 | Rapporter
En rapport om svenska företagsledningars syn på marknadsföring som bygger starka varumärken och lönsam tillväxt. Åtta av tio företagsledare anser att ett starkt varumärke behövs för att skapa tillväxt, lönsamhet och attrahera nya…
Kvartalsrapport Medietrender Q2 2021
Publicerad: 1 september 2021 | Rapporter
Reklammarknaden återhämtade sig rekordsnabbt under andra kvartalet Coronapandemin slog stenhårt mot reklam- och mediebranschen
Allmänheten om reklam Q2 2021
Publicerad: 26 augusti 2021 | Rapporter
Färre svenskar negativa till reklam, visar ny undersökning från Novus/Sveriges Annonsörer.
Kvartalsrapport Medietrender Q1 2021
Publicerad: 31 maj 2021 | Rapporter
Annonsinvesteringarna hämtar sig snabbare än någonsin. Siffrorna från IRM visar på en historiskt snabb återhämtning av reklaminvesteringarna under Q1 2021. IRMs prognos för året indikerar även att vi redan under 2021 kommer hämta…
Allmänheten om reklam Q1 2021
Publicerad: 26 maj 2021 | Rapporter
Många kan tänka sig mer reklam mot billigare priser – men acceptansen varierar stort beroende på sammanhang. Var tredje svensk (33%) kan tänka sig mer reklam vid idrottsevenemang om det skulle innebära lägre…
Årsrapport Medietrender Sverige 2020
Publicerad: 26 mars 2021 | Rapporter
Sverige har en lång tradition av transparens på mediemarknaden där de olika medieaktörernas siffror redovisas så att annonsörer och mediebyråer får tillgång till värdefull data. Problemet är att dessa siffror finns inlåsta i…
Marknadsrapporten 2020
Publicerad: 9 september 2020 | Rapporter
Sveriges Annonsörer nya årliga rapport. Marknadsrapporten syftar till att ge en bild av marknadsförares situation, utmaningar, hot, planer och tankar om framtiden. Vi jobbar ständigt för att fördjupa och utveckla våra kunskaper om…
Allmänheten om reklam 2020
Publicerad: 1 september 2020 | Rapporter
Reklamtröttheten i Sverige når nya höga nivåer – så många som sex av tio svenskar (59%) är negativa till reklam, och andelen ”mycket negativa” har ökat till drygt 20 procent, visar Sveriges Annonsörers…