CommToAct – De sex principerna – hur kan de hjälpa dig att undvika Greenhushing och Greenwashing?
28 september 2023Sveriges Annonsörer webinar
Syftet med CommToAct är att bygga kunskap, ge vägledning och skapa riktlinjer för att aktivt bidra till den gröna omställningen, både genom marknadskommunikation och genom att sänka våra egna utsläpp.
Vi är många som oroar oss för klimatet och som vill bidra till den gröna omställningen, inte minst genom att marknadsföra produkter som är bättre för klimatet än vad andra är.
Men hur får och kan vi kommunicera med miljöpåståenden på ett lagligt sätt och på ett sätt som gör att konsumenterna förstår våra miljöbudskap?
Inom initiativet CommToAct Planet har vi tagit fram en guide med sex principer för att hjälpa företag att landa rätt i miljökommunikationen.
Talare:
Karin Grohman, projektledare för CommToAct
Jakob Rönnerbäck, jurist på Sveriges Annonsörer
Ulrika Wendt, jurist på Sveriges Annonsörer
Mer information om CommToAct hittar du här.
Ladda ner guiden här.
Se webinaret här
