Inspelade Webinar & Poddar
Här kan du se alla våra inspelade webinar och lyssna på Marknadsinsikter Podd i samarbete med Bauer Medias podd Vi hörs! Ta del av kunskap när du vill – var du vill.Våra inspelade webinar
Digital spårning i praktiken – vad du som ansvarig måste veta
Publicerad: 3 april 2025 | Inspelade Webinar & Poddar
I detta webinar går Cecilia Arneving Juhlin igenom hur digital spårning går till i praktiken så att du förstår hur data flödar mellan ditt företags webbplats och en tredje part som till exempel…
AI-trender 2025: Bortom ChatGPT – så förändrar AI marknadsavdelningens arbetssätt
Publicerad: 1 april 2025 | Inspelade Webinar & Poddar
I detta webinar spanar vår AI-expert Sara Öhman in de viktigaste AI-trenderna för 2025 och visar hur tekniken kan användas för mer än textgenerering. Generativ AI har gått från hype till verklighet, men…
Podd: Vi hörs! Marknadsinsikter ”En bra brief är guld värd”
Publicerad: 26 mars 2025 | Inspelade Webinar & Poddar
Vi träffar Jerker Winther – planner och tillförordnad VD på Åkestam Holst och dyker ner i en av Sveriges Annonsörers senaste Marknadsinsikter som visar att det finns ett stort gap mellan marknadsförare och…
ICC:s reklamregler uppdateras – lär dig mer om nyheterna!
Publicerad: 18 februari 2025 | Inspelade Webinar & Poddar
Den 6 november lanserades den nya versionen av Internationella Handelskammarens regler för reklam och marknadskommunikation i Sverige. I detta webinar har vi bjudit in Kajsa Persson-Berg och Jesper Labardi från ICC Sweden för…
How Brand focus generates Business Growth
Publicerad: 14 februari 2025 | Inspelade Webinar & Poddar
Här har du möjlighet att ladda ner presentationen från vårt webinar How brand focus generates Business Growth och mer information Brand Impact Score.
CommToAct People: Hållbara samarbeten ger bättre effekt
Publicerad: 16 januari 2025 | Inspelade Webinar & Poddar
2023 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen tar…
Podd: Sveriges Marknadschefer
Publicerad: 9 januari 2025 | Inspelade Webinar & Poddar
Djupdykande samtal med inspirerande marknadschefer. I podden Sveriges Marknadschefer träffar och intervjuar Martin Matiesen och Sandra Modée inbjudna marknadschefer.
Podd: Vi hörs! Marknadsinsikter ”Kommunikationen viktig för Klimatkampen”
Publicerad: 9 januari 2025 | Inspelade Webinar & Poddar
Tillsammans med Bauer Media bjuder vi på intressanta marknadsinsikter som publiceras en gång per kvartal. I detta avsnitt möter vi Karin Grohman på CommToAct.
CommToAct People: Omtänksamhet ger lönsamhet
Publicerad: 4 december 2024 | Inspelade Webinar & Poddar
2023 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen tar…
Podd: Sveriges Marknadschefer
Publicerad: 26 november 2024 | Inspelade Webinar & Poddar
Djupdykande samtal med inspirerande marknadschefer. I podden Sveriges Marknadschefer träffar och intervjuar Martin Matiesen och Sandra Modée inbjudna marknadschefer.
CommToAct Planet: Hur kan vi tänka strategiskt kring hållbarhet inom marknadsföring, kommunikation och media?
Publicerad: 15 november 2024 | Inspelade Webinar & Poddar
2023 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen tar…
CommToAct People: Digital tillgänglighet – Rättighet, skyldighet eller helt enkelt smart affär?
Publicerad: 15 november 2024 | Inspelade Webinar & Poddar
2023 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen tar…
Maximera dina programmatiska resultat med bättre kravställning
Publicerad: 14 november 2024 | Inspelade Webinar & Poddar
I detta webinar kommer ECI gå igenom hur du kan öka din effektivitet inom programmatiska medieköp. Du får värdefulla tips på viktiga faktorer att beakta vid programmatiska köp, allt för att säkerställa hög…
Reklamrapporten 2024 – kreativitet och balans är avgörande för att öka reklamacceptansen
Publicerad: 6 november 2024 | Inspelade Webinar & Poddar
I Reklamrapporten, som Sveriges Annonsörer gjort tillsammans med Novus, framkommer svenska folkets syn på reklam i Reklamindex. Bäst till hos konsumenter ligger reklam i brevlådan, tryckta tidningar, poddar och utomhusreklam som upplevs mer…
Så sätter och försvarar du din marknadsbudget
Publicerad: 22 oktober 2024 | Inspelade Webinar & Poddar
För de flesta marknadsavdelningar är budgetprocessen en utmaning. Marknadsföringsbudgeten ifrågasätts ofta, och har man inte bra argument finns det risk att budgeten blir mindre än vad som krävs för att lyckas och nå…
Hundstallet – Brand Marketing möjliggör bättre hundliv
Publicerad: 10 oktober 2024 | Inspelade Webinar & Poddar
I detta webinar får du höra om hur Hundstallet som genom ett starkt team inhouse öppnar upp för snabbare processer och närhet till varumärkesarbetet. PR utgör grunden i Hundstallets kommunikationsarbete och tydliga mål…
Kreativ kommunikation som skapar effekt – insikter & trender från Cannes Lions 2024
Publicerad: 4 oktober 2024 | Inspelade Webinar & Poddar
I den här spaningen från Cannes Lions 2024 med vår vd Hanna Riberdahl får du höra hur varumärken kan återta sin styrka genom kreativitet och hur känslor, humor och mod blir nycklar till…
Podd: Vi hörs! Marknadsinsikter ”Coops väg tillbaka till framtiden”
Publicerad: 2 oktober 2024 | Inspelade Webinar & Poddar
I avsnittet träffar vi Coops marknadschef Johan Öhlin där han berättar om Coops resa mot den återuppväckta positionen som den medlemsägda matkedjan, något som nu är genomgående i all deras kommunikation. Han delar…