Case
Bland våra case hittar du djupdykningar gjorda av vår skribent Carin Fredlund. Många case har medverkat i våra Marknadsinsikter.Fler Case
Månadens case: Apotek Hjärtat
Publicerad: 20 april 2021 | Marknadsinsikter
Långsiktighet, mod, innovation och hög kreativ nivå har gjort Apotek Hjärtat till ledare i sin bransch. Dessutom till vinnare av sammanlagt 325 watt i den senaste 100-wattsutdelningen.
Månadens Case: Ramboll Happy commuter
Publicerad: 23 mars 2021 | Marknadsinsikter
Huvuddelen av marknadskommunikationen från B2B-företag ger liten, eller ingen, effekt. Ett undantag är dock Ramboll. De arbetar på samma sätt som B2C-företagen och prioriterar både kreativitet och långsiktighet. Effekterna talar för sig själva.
McDonald’s – Stora nog att göra skillnad
Publicerad: 11 mars 2021 | Inspelade Webinar & Poddar
Hör Staffan Ekstam och Christoffer Rönnblad från McDonald's berätta om konceptet "Stora nog att göra skillnad", ett arbete sedan 2018 som i år dessutom blev belönat med två vinster i 100-wattaren, 100w i…
Månadens Case: Volvo – A Million More
Publicerad: 26 januari 2021 | Marknadsinsikter
För Volvo är ”Människan i Centrum” och ”Säkerhet” centrala kärnvärden. Deras kommunikation har byggt på detta i många år. I den senaste kampanjen är också några av de människor det handlar om med.
Barncancerfonden x Branding 2.0
Publicerad: 28 augusti 2020 | Inspelade Webinar & Poddar
Barncancerfonden och Garbergs berätta om hur satsningar på långsiktig varumärkesstrategi leder till stark varumärkespositionering och hög effekt på insamling trots utmanande tider och hög konkurrens.
Varumärkesförflyttning genom datadriven strategi – Case Lloyds Apotek
Publicerad: 23 mars 2020 | Inspelade Webinar & Poddar
Hör Lloyds Apotek och Abby Priest berätta om hur en datadriven kommunikationsstrategi kan utgöra ett fundament för varumärkespositionering och differentiering på en starkt konkurrensutsatt apoteksmarknad.