Webinar

Arkiv

Google: How to create ads that people want to watch

Creativity is the largest single factor in driving marketing effectiveness – by some measures more than triple the role of brand and double the role of reach. Getting your creative right is important…

Google: Customer first privacy – why and how?

People are taking more steps than before to protect their privacy online - at the same time, we know that data is needed to provide consumers with useful information and relevant ads.

Google: Ett hållbart reklam-ekosystem

Genom att finansiera nyheter, underhållning och annat innehåll och göra den tillgängliga för alla - oavsett bakgrund, ekonomi, ras och annat - spelar reklam en viktig roll i vår demokrati. “Ingen ska lämnas…

WFA-Spotlight: Navigating global media demand and pricing – 2022, 2023 & beyond

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA-Spotlight: The Media Shift – Anticipating the Media World of Tomorrow

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Morgondagens klimatkommunikation: hur gör man?

Vilken kunskap har egentligen konsumenter kring olika klimatbegrepp och vilka ramar kommer finnas för hur företag i framtiden ska kommunicera sitt klimatarbete? Här presenteras fakta om konsumenternas bild, och erfarna kommunikatörer delar lärdomar…

WFA-webinar: Sustainable storytelling – what are you scared of?

Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA-webinar: Shift – A Marketing Re-think

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA-webinar Spotlight: Reversing the decline in advertising effectiveness

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA-webinar: Diversity & Representation – Ensuring Media & Advertising Supports Inclusion

Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA-webinar: Marketing in the Metaverse

Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Dataetik: landskapet & lagarna marknadsförare bör ha koll på

Vilka lagar behöver du som marknadsförare ha koll på – idag och imorgon? Här presenteras på ett enkelt och överskådligt sätt hur ”landskapet” ser ut, vilka parter som är med och vilka lagar…

Nyhet! Cross Media Measurement & The Advertising Value Chain

Den 9 december lanserade vi vår nya standard för annonsvisningar ”The Advertising Value Chain” som tydligt visar var i värdekedjan annonserna har haft möjlighet att levereras och visas.

Launch event: Diversity and Inclusion in Marketing Trends Report

Nu har du möjlighet att lyssna på WFA (World Federation of Advertisers) som tillsammans med partners presenterar delar från den globala studie av mångfald och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen.

Fireside Chat: Paying Attention to the Long and Short with Peter Field and Karen Nelson-Field

Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers).

WFA-webinar: Planet Pledge Spotlight COP26

Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers).

WFA-webinar: Preparing for digital media’s privacy-first future

Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers).

Keep it real on TikTok

Hur och varför sprider sig TikTok över hela världen med kreativt innehåll som påverkar både kultur och samtal? Vid detta webinar får vi få veta mer om hur man lyckas på TikTok.