Webinar

Arkiv

TikTok – The New Creative Language

Sandra Lagergren från TikTok i Norden kommer prata Gen T med fokus på Kreatörer - dess inverkan på branschen och effekten deras kreativitet skapar. Hur kan du som varumärke bäst skapa ett lyckat…

Färsk rapport: Skapar kreativ reklam mer effekt?

Tillsammans med NoA Consulting har vi nu de första resultaten från den första rapporten i vår långsiktiga forskningssatsning om framgångsfaktorer för effekt. Under seminariet får du veta vad som utmärker de svenska kampanjer…

WFA – Spotlight: Think with Google – Evolving the role of apps for Businesses in APAC

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Cross Media Measurement – hur många har sett dina annonser

Sveriges Annonsörer har samlat branschen i Cross Media Measurement initiativet för att skapa ordning och reda för annonsörer, så att man klart och tydligt ska veta vad som köptes och levererades i olika…

WFA – Spotlight: Counting the (Carbon) Cost

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA – Spotlight: The rise of freelance talent

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Konkreta tips hur du får ett bättre byråsamarbete

Målet med detta webinar är att du ska få inspiration och konkreta verktyg för att få så bra och optimerade byråsamarbeten som möjligt.

WFA – Spotlight: Effective financial management – a focus on Marketing Activation

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA – Spotlight: Effective financial management – a focus on Influencer marketing, PR and Social

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA – Spotlight: Tackling Responsible Media

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Analys, grunden för att skapa strategier som ger bättre effekt

En bra analys är grunden för en bra strategi. I detta webinar kommer du få några enkla principer för fakta- och datainsamling och analysarbete som förhoppningsvis leder fram till ett relevant och korrekt…

Adform: trender och utfasning av tredjepartscookies

Adform delar med sig av trender inom bank och finans och presenterar resultatet från deras senaste undersökning i samarbete med Kantar som riktade sig till annonsörer och berörde ämnen som transparens, dataägande och…

”Konsumentskyddets GDPR” införs inom kort i Sverige

Det nya konsumentskyddsdirektivet införs nu i Sverige. Regeringen har presenterat propositionen 2021/22:174, ett moderniserat konsumentskydd där nya lagändringar föreslås.

Så gör du en bra strategi

En bra strategi ger effekt och skapar resultat. I detta webinar får du råd, tips och tankar om de sex egenskaper som utmärker en bra strategi utifrån både erfarenhet och forskning.

WFA-Spotlight: Designing the right production model for your organisation

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Hur säkerställer vi att vår annonsering leder till tillväxt?

Erik Modig går igenom när det är som mest gynnsamt att göra långsiktiga investeringar och hur man planerar och följer upp investeringar för att säkerställa att budgeten faktiskt skapar tillväxt.

WFA-Spotlight: Preparing for digital media’s privacy-first future | Episode 4

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Känslor i reklam – lönsamt för varumärket!

I all form av kommunikation är känslor avgörande för hur budskap når fram och in. Välkommen till ett webinar där vi tittar närmare på hur man använder betendeekonomi och forskning för att skapa…