Seminarier & Webinars

Arkiv

Konkreta tips hur du får ett bättre byråsamarbete

Målet med detta webinar är att du ska få inspiration och konkreta verktyg för att få så bra och optimerade byråsamarbeten som möjligt.

WFA – Spotlight: Effective financial management – a focus on Marketing Activation

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA – Spotlight: Effective financial management – a focus on Influencer marketing, PR and Social

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA – Spotlight: Tackling Responsible Media

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Analys, grunden för att skapa strategier som ger bättre effekt

En bra analys är grunden för en bra strategi. I detta webinar kommer du få några enkla principer för fakta- och datainsamling och analysarbete som förhoppningsvis leder fram till ett relevant och korrekt…

Adform: trender och utfasning av tredjepartscookies

Adform delar med sig av trender inom bank och finans och presenterar resultatet från deras senaste undersökning i samarbete med Kantar som riktade sig till annonsörer och berörde ämnen som transparens, dataägande och…

”Konsumentskyddets GDPR” införs inom kort i Sverige

Det nya konsumentskyddsdirektivet införs nu i Sverige. Regeringen har presenterat propositionen 2021/22:174, ett moderniserat konsumentskydd där nya lagändringar föreslås.

Så gör du en bra strategi

En bra strategi ger effekt och skapar resultat. I detta webinar får du råd, tips och tankar om de sex egenskaper som utmärker en bra strategi utifrån både erfarenhet och forskning.

WFA-Spotlight: Designing the right production model for your organisation

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Hur säkerställer vi att vår annonsering leder till tillväxt?

Erik Modig går igenom när det är som mest gynnsamt att göra långsiktiga investeringar och hur man planerar och följer upp investeringar för att säkerställa att budgeten faktiskt skapar tillväxt.

WFA-Spotlight: Preparing for digital media’s privacy-first future | Episode 4

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Känslor i reklam – lönsamt för varumärket!

I all form av kommunikation är känslor avgörande för hur budskap når fram och in. Välkommen till ett webinar där vi tittar närmare på hur man använder betendeekonomi och forskning för att skapa…

Google: How to create ads that people want to watch

Creativity is the largest single factor in driving marketing effectiveness – by some measures more than triple the role of brand and double the role of reach. Getting your creative right is important…

Google: Customer first privacy – why and how?

People are taking more steps than before to protect their privacy online - at the same time, we know that data is needed to provide consumers with useful information and relevant ads.

Google: Ett hållbart reklam-ekosystem

Genom att finansiera nyheter, underhållning och annat innehåll och göra den tillgängliga för alla - oavsett bakgrund, ekonomi, ras och annat - spelar reklam en viktig roll i vår demokrati. “Ingen ska lämnas…

WFA-Spotlight: Navigating global media demand and pricing – 2022, 2023 & beyond

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA-Spotlight: The Media Shift – Anticipating the Media World of Tomorrow

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Morgondagens klimatkommunikation: hur gör man?

Vilken kunskap har egentligen konsumenter kring olika klimatbegrepp och vilka ramar kommer finnas för hur företag i framtiden ska kommunicera sitt klimatarbete? Här presenteras fakta om konsumenternas bild, och erfarna kommunikatörer delar lärdomar…