Tillsammans med NoA Consulting har vi nu de första resultaten från den första rapporten i vår långsiktiga forskningssatsning om framgångsfaktorer för effekt. Under seminariet får du veta vad som utmärker de svenska kampanjer som haft allra störst effekt.

Om dagens webinar

Tillsammans med NoA Consulting har vi nu de första resultaten från den första rapporten i vår långsiktiga forskningssatsning om framgångsfaktorer för effekt. Du får veta vad som utmärker de svenska kampanjer som haft allra störst effekt.

Sedan 2020 har 100-wattaren ett nytt tävlingsformulär som ger oss unika möjligheter att dra slutsatser om vilken typ av marknadskommunikation som ger bäst effekt. 

Formuläret liknar det som ligger till grund för rapporterna av Les Binet och Peter Field (IPA Effectiveness Awards) som fått stort genomslag i bland marknadsförare över hela världen. 

Den här första analysen baseras på ca 200 bidrag som har tävlat i 100-wattaren 2020 och 2021. 

Under seminariet får du svar på hur kreativitet skapar mer effekt och vilka framgångsfaktorerna är när det gäller val av målgrupp, kanal och typ av budskap. Med fokus på både affärseffekter, beteendeeffekter och varumärkeseffekter.

Välkommen!

Det praktiska:

Detta webinar som är utan kostnad är via Zoom och är öppet för alla inom kommunikationsbranschen.

Vi öppnar dagens webinar ca fem minuter innan så att du har möjlighet att testa tekniken.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Välkommen!

Föreläsare

Ph.D. Niklas Bondesson

docent i marknadsföring
NoA Consulting
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Från CX som projekt till CX som ledarskap

I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…

WFA Spotlight: Outlook2025: Unpacking latest WFA poll of media price inflation forecasts

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

Hälften av svenska företag gör motsatsen till forskarnas rekommendation för att skapa tillväxt

I detta webinar presenteras delar av resultaten från rapporten "Hur varumärken växer i Sverige" och tips på hur man får ledningsgruppen att förstå vikten av stora varumärken.
Fler event