Vad är CommToAct?

Sveriges Annonsörer stöttar marknadsförare med ett antal frågor i form av branschinitiativ. När det kommer till hållbarhet behöver frågan drivas tillsammans med övriga aktörer i branschen för att få till den snabba omställning som vi behöver.

Därför startade Sveriges Annonsörer i maj 2023 initiativet CommToAct tillsammans med KOMM, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer. Senare anslöt även branschorganisationerna SWEDMA och Sveriges Kommunikatörer. Namnet grundar sig i att kommunikation är en viktig del i förflyttningen till ett mer hållbart samhälle, och syftar till att hitta gemensamma lösningar för marknadsförare och kommunikatörer. CommToAct och består av två delar, Planet och People som drivs med egna kommittéer och arbetsgrupper.

CommToAct är tillgängligt för medlemmar i Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige, Sveriges Mediebyråer, Sveriges Kommunikatörer och SWEDMA.

Var med och gör skillnad du också, tillsammans och genom gemensam riktning skapar vi förändring snabbare.

Vill du veta med och engagera dig i någon del av CommToAct? Kontakta gärna Karin Grohman som är verksamhetsansvarig för CommToAct.

För senaste nytt – följ CommToAct på LinkedIn:

EU-stöd en viktig validering av initiativet

2024 beviljades CommToAct EU-stöd vilket är en tydlig validering av initiativets betydelse och potential. Bland annat sker en omfattande kartläggning av kunskapsbehovet inom branschen med hjälp av EU-finansieringen.

Läs om våra branschinitiativ

För att stötta branschen och skapa bättre förutsättningar för att skapa marknadsföring som ger effekt driver Sveriges Annonsörer flera branschinitiativ. Vår roll som intresseorganisation ger oss en unik möjlighet att påverka, då vi alltid står på våra medlemmars sida.