Hållbarhet
Kommunikation är en viktig del i förflyttningen till ett mer hållbart samhälle, inintiativet syftar till att hitta gemensamma lösningar för marknadsförare och kommunikatörer.
Vad är CommToAct?
Sveriges Annonsörer stöttar marknadsförare med ett antal frågor i form av branschinitiativ. När det kommer till hållbarhet behöver frågan drivas tillsammans med övriga aktörer i branschen för att få till den snabba omställning som vi behöver.
Därför startade Sveriges Annonsörer i maj 2023 initiativet CommToAct tillsammans med KOMM, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer. Senare anslöt även branschorganisationerna SWEDMA och Sveriges Kommunikatörer. Namnet grundar sig i att kommunikation är en viktig del i förflyttningen till ett mer hållbart samhälle, och syftar till att hitta gemensamma lösningar för marknadsförare och kommunikatörer. CommToAct och består av två delar, Planet och People som drivs med egna kommittéer och arbetsgrupper.
CommToAct är tillgängligt för medlemmar i Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige, Sveriges Mediebyråer, Sveriges Kommunikatörer och SWEDMA.
Var med och gör skillnad du också, tillsammans och genom gemensam riktning skapar vi förändring snabbare.
I arbetet med CommToAct jobbar våra jurister med att följa frågorna kopplat till hållbarhet och nya regleringar:
CommToAct sänder många bra webinar på temat hållbarhet:

Vill du veta med och engagera dig i någon del av CommToAct? Kontakta gärna Karin Grohman som är verksamhetsansvarig för CommToAct.
För senaste nytt – följ CommToAct på LinkedIn:
EU-stöd en viktig validering av initiativet
2024 beviljades CommToAct EU-stöd vilket är en tydlig validering av initiativets betydelse och potential. Bland annat sker en omfattande kartläggning av kunskapsbehovet inom branschen med hjälp av EU-finansieringen.
