Customer Experience Management
Jag vill anmäla migUtbildning inom Customer Experience Management
Utbildningen ger dig en förståelse för affärsdisciplinen Customer Experience Management och hur du kan arbeta med ramverkets olika förmågor. De fyra kurserna hanterar olika förmågor och bildar en helhet. Du får konkreta metoder, modeller och verktyg. Teori varvas med praktik och du får en aktuell bild av vad CXM och kundcentrering innebär idag.
Information om programmet
För vem?
Utbildningen passar dig som vill stärka din kompetens inom kundupplevelse och Customer Experience Management (CXM), oavsett om du arbetar inom marknad, kundservice, produktutveckling, verksamhetsutveckling eller som VD. Och oavsett bransch.
Om utbildningen
Customer Experience Management är ett mindset men också den strategi, metod och process som används för att hantera en kunds hela upplevelse med ett varumärke, produkt eller tjänst.
Den här utbildning ger en förståelse för Customer Experience Management (CXM) – hur företag och organisationer kan arbeta strategiskt och operativt för att förbättra kundupplevelsen. Under fyra kurser utforskar vi varför CX är affärskritiskt, hur man skapar insikter, driver kundcentrering internt och designar bättre kundupplevelser genom tvärfunktionellt samarbete och designmetodik.
Genom en kombination av teori, praktiska verktyg och reflektion får du en strukturerad metodik för att arbeta med CX i din organisation.
Resultat efter utbildningen
- En tydlig förståelse för Customer Experience Management som företagsövergripande affärsdisciplin
- Metoder och verktyg för att analysera kundupplevelsen, identifiera förbättringsområden och driva förändring
- Kunskap om hur man bygger en kundcentrerad organisation och påverkar internt
- Insikt i hur designmetodik kan användas för att utveckla bättre kundupplevelser
- Konkreta modeller och arbetssätt som kan tillämpas direkt i din organisation
- Hur vi utvärderar och visar på värdet av CXM
Detta får du med dig:
Under utbildningen får du en förståelse för affärsdisciplinen Customer Experience Management och hur du kan arbeta med ramverkets olika förmågor. Modulerna hanterar olika förmågor och bildar en helhet. Du får konkreta metoder, modeller och verktyg. Teori varvas med praktik och du får en aktuell bild av vad CXM och kundcentrering innebär idag.
Kurser som ingår i programmet
-
CXM, Kurs 1
Customer Experience Management (CXM)
En halvdagDen här kursen ger en helhetsbild av CXM som affärsdisciplin och varför kundupplevelse behöver vara en central del av dagens affärsstrategier, vilka drivkrafter som påverkar utvecklingen och hur företag kan använda ett strukturerat ramverk för att arbeta med kundupplevelse.
Läs mer om kursen -
CXM, Kurs 2
Kundinsikt och Customer Journey Mapping
En halvdagFör att arbeta kundcentrerat med Customer Experience Management är kundinsikt en förutsättning. Här fördjupar vi oss i förståelsen av kundens perspektiv.
Läs mer om kursen -
CXM, Kurs 3
Kundcentrering och CX-transformation
En halvdagEn bra kundupplevelse skapas inte av en enskild funktion – det krävs ett samspel inom organisationen. I den här kursen fokuserar vi på hur man skapar en kundcentrerad kultur, etablerar rätt styrmodell och KPI:er.
Läs mer om kursen -
CXM, Kurs 4
Att utveckla koncept och lösningar
En halvdagI den här kursen lär du dig att omsätta insikter till handling och skapa bättre kundupplevelser. Vi utforskar designmetodik för att utveckla koncept och förbättra erbjudanden.
Läs mer om kursen
Programansvarig
Camilla Lif
Camilla Lif kombinerar ”traditionell” management med designmetodik. Camilla har lång erfarenhet från kundsidan inom kundinsikt, CRM och CXM. Sedan 2015 driver hon CX-byrån This is Betty som erbjuder tjänster inom CXM och kundcentrering i rollen som konsult, mentor, föreläsare och kursledare, bl a via Bonnier Akademi (Resumé, Dagens Industri, Breakit). Camilla driver också CX Circle, ett program för erfarenhetsutbyte inom CXM