Pressmeddelande 27 maj 2024

Sveriges Annonsörers nya styrelse 2024

På årets föreningsstämma den 22 maj valdes ny styrelse, den består av både nyvalda och omvalda ledamöter från medlemsföretag med viktiga kompetenser för att fortsätta utveckla Sveriges Annonsörer och driva branschen framåt.

”Kommunikation och marknadsföring är viktiga verktyg för företagets konkurrenskraft och tillväxt. Tillsammans med våra medlemmar och andra branschorganisationer skapar vi förutsättningar för kommunikation och marknadsföring som bidrar till långsiktigt framgångsrika verksamheter”, säger Stina Liljekvist, ordförande i Sveriges Annonsörer.  

På föreningsstämman godkändes omval av Gina Azaric, f.d. Telia och Staffan Ekstam, Svenska McDonald’s AB samt nyval av Lantmännens Head of Group Marketing Per Holgård. 

”Jag känner mig hedrad att ingå i Sveriges Annonsörers styrelse och ser fram emot arbetet med att driva branschens viktigaste frågor framåt. Marknadskommunikation som ger effekt och möjliggör en hållbar omställning tillhör mina hjärtefrågor” säger Per Holgård, Head of Group Marketing på Lantmännen. 

Samtliga i styrelsen utför sitt uppdrag helt ideellt, styrelsen består nu av: 

 
Fredrik Kullberg, Marknadschef, ICA 
Gina Azaric, Marknadschef 
Hanna Riberdahl, vd, Sveriges Annonsörer 
Josefin Lundmark, Marketing Director, Trygg-Hansa 
Kristoffer Stenqvist, Marknadschef, Norden Kry 
Karolina Åhs Karlsson, Marknadschef, Elgiganten 
Per Holgård, Head of Group Marketing, Lantmännen 
Peter Jannerö, CMO Dometic 
Robert Arvidsson, Kommersiell chef, Liseberg 
Staffan Ekstam, Marknadschef, McDonald’s 
Stina Liljekvist, Chef Strategisk Kommunikation & Marknad, Skandia (ordförande) 
Stina Sandell, Hållbarhets- och Kommunikationsdirektör, Holmen 

I samband med omval lämnar Eva Ernfors, Dustin. 

För mer information, vänligen kontakta:   

 
Stina Liljekvist, ordförande Sveriges Annonsörer  
[email protected]  

Hanna Riberdahl, vd Sveriges Annonsörer,   
[email protected], 0702-29 66 90 

Om Sveriges Annonsörer 

Vi skapar ett tydligt medlemsvärde och visar vägen i en alltmer snabbföränderlig och komplex omvärld. Det gör vi genom att kontinuerligt vidareutveckla och förädla vår kunskapsplattform Campus Marketing, som nyligen vann WFAs President Award samt att vi fortsätter att driva våra etablerade branschinitiativ. 

Sveriges Annonsörer är en oberoende intresseorganisation som verkar för att förbättra förutsättningarna för marknadsförare i Sverige. Genom utbildningar, rådgivning och opinionsbildning arbetar vi för en hållbar och framgångsrik marknadsföring. För mer information om Campus Marketing och Sveriges Annonsörers arbete, besök vår webbplats på sverigesannonsorer.se .

Relaterade artiklar

Lansering av globalt ramverk för att mäta medias koldioxidutsläpp samt en guide för hållbara medieköp

Igår lanserades Global Media Sustainability Framework som är en global branschstandard för att få jämförbara mätningar av utsläpp av växthusgaser (GHG) från digital, tv, tryck, ljud, utomhus och bioreklam.

CommToAct People lanserar tre guider för att stärka mångfald och psykisk hälsa inom kommunikationsbranschen

CommToAct People presenterar tre guider som syftar till att främja mångfald, inkluderande kommunikation och psykisk hälsa inom branschen. Två av guiderna som handlar om att stärka mångfalden i branschen lanserades i maj och nu…

CommToAct lanserar CommToAct People med fokus på social hållbarhet inom marknad- och kommunikationsbranschen

Nu lanseras CommToAct People, en sammanslutning av ledande byråer, marknadsavdelningar, publicister och tech plattformar som strävar efter att göra verklig skillnad inom marknad- och kommunikationsbranschen. Genom att sätta fokus på viktiga frågor som…

CommToAct förstärks – två nya branschorganisationer ansluter och initiativet får EU-stöd

CommToAct, det gemensamma initiativet för att driva hållbarhetsfrågor relevanta för marknads- och kommunikationsbranschen, tar nu nya kliv framåt med beviljat EU-stöd och ytterligare två tongivande branschorganisationer. Sveriges Kommunikatörer och Swedma ansluter till initiativet.…
Fler artiklar