En bra analys är grunden för en bra strategi. I detta webinar kommer du få några enkla principer för fakta- och datainsamling och analysarbete som förhoppningsvis leder fram till ett relevant och korrekt underlag för strategiarbetet.

Om dagens webinar

Detta webinar ger praktiska råd om hur man ska tänka när det gäller analys för att skapa bästa förutsättningar för att kunna ta rätt beslut kring varumärkesarbete och strategier som ger bättre effekt.

Du kommer också få med dig tips på vad man bör analysera och praktiska exempel på vad resultatet kan bli när man gjort rätt analys.

Kaj och Jerker har varit med och tagit fram guiden “Snacka om Effekt – Analys” som en del av arbetet i Effektkommitén.

Läs mer om Effektinitiativet och ladda ner analysguiden här

Välkommen!

Om Analysguiden:

Det finns mycket som kan analyseras, vi har listat 6 områden som kan vara lämpliga att analysera för att skapa en bra strategi

  • Affär
  • Marknad
  • Kund/målgrupp
  • Varumärke
  • Kommunikation
  • Produkt/tjänst/pris och distribution

Detta webinar är via Zoom och är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Välkommen!

Föreläsare

Kaj Johansson

Co-founder
Kapero

Jerker Winther

Head of Strategy
Åkestam Holst & Bold NoA
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Från CX som projekt till CX som ledarskap

I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…

WFA Spotlight: Outlook2025: Unpacking latest WFA poll of media price inflation forecasts

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

Hälften av svenska företag gör motsatsen till forskarnas rekommendation för att skapa tillväxt

I detta webinar presenteras delar av resultaten från rapporten "Hur varumärken växer i Sverige" och tips på hur man får ledningsgruppen att förstå vikten av stora varumärken.
Fler event