Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Description:

Advertisers’ media planning & buying choices can play a significant role in supporting diversity and inclusion in the mainstream media landscape.​ And conversely can have, often unintentionally, a negative impact too.

There are clear Diversity, Equity and Inclusion (DEI) opportunities for advertisers to consider within their media choices.

In this webinar we will be addressing how the media & advertising industry can support inclusion.

This webinar is for WFA members and members of WFA national advertiser associations only.

In this 60-minute webinar you’ll learn:

  • Inclusive Audience Planning: Ensuring audiences are diverse and inclusive at the planning stage
  • Supporting Diverse Voices: Making deliberate decisions & building partnerships
  • Balancing Brand Safety: Consciously managing brand suitability & safety alongside inclusion
  • Measuring Success: Measuring fairly, investing in research

Please note: No recording or slides of this webinar will be shared.

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Från CX som projekt till CX som ledarskap

I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…

WFA Spotlight: Outlook2025: Unpacking latest WFA poll of media price inflation forecasts

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

Hälften av svenska företag gör motsatsen till forskarnas rekommendation för att skapa tillväxt

I detta webinar presenteras delar av resultaten från rapporten "Hur varumärken växer i Sverige" och tips på hur man får ledningsgruppen att förstå vikten av stora varumärken.
Fler event