– en utbildningssatsning framtagen specifikt för dig som medlem

Efter tät dialog med medlemmar lanserar vi nu utbildningssatsningen ”Campus” med nio lärarledda program och drygt 20 mikrokurser inom bland annat effekt, marknadsrätt, varumärkesstrategi och B2B-marknadsföring.

Campus är skräddarsytt utifrån de behov och utmaningar som finns i marknadsorganisationer, och vi har alltid med oss köparsidans perspektiv. Det är ett upplägg som våra medlemmar efterfrågar och lärmetoden är utvecklad för att säkra implementering i hela teamet, säger Karin Grohman, projektledare för utbildningssatsningen hos Sveriges Annonsörer.

Med Campus erbjuder vi marknadsmässigt prissatta fördjupande program med fysiska, lärarledda lektioner och mikrokurser online för att möta kompetensutvecklingsbehov på olika sätt och nivåer samt säkra kunskapshöjning i hela teamet.

De nio programmen leds av några av branschens och Sveriges främsta experter, däribland Nurit Nobel, Erik Modig, Mats Rönne och Malin Sjöman. En viktig del i upplägget är att sprida kunskaperna till hela marknadsorganisationen. Medan de som går programmet får fördjupad kunskap tar övriga teamet mikrokurser inom det utvalda ämnet, och därefter genomför man workshops tillsammans för att säkra en god implementering av de nya kunskaperna.

– Nya kunskaper ska inte behöva ”fastna” hos enskilda medarbetare, vilket många marknadsavdelningar upplever som ett problem idag. Därför ser vi till att hela teamet får kunskaper, men på olika nivåer och i olika format, och tillhandahåller verktyg som gör det lätt att implementera kunskaperna internt i organisationen, fortsätter Karin Grohman.

Genom den digitala utbildningsplattformen ”Campus Online” erbjuder vi drygt 20 mikrokurser inom bland annat marknadsrätt, varumärkesstrategi och B2B-marknadsföring. En årslicens ger medlemmar tillgång till hela kursutbudet.

– Mikrokurserna på 15–20 minuter ger övergripande kunskaper och passar perfekt att ta på väg till jobbet eller när man har en lucka under arbetsdagen. Vi hoppas att det snabba och lättillgängliga formatet ska underlätta för våra medlemmar att hålla i gång sitt kontinuerliga lärande, säger Karin Grohman.

Läs mer och anmäl dig här

Relaterade artiklar

Meta får miljardböter av EU för ”Pay or OK”

I november 2023 införde Meta sin modell ”Pay or OK” vilket innebar att man som användare var tvungen att antingen betala för Metas tjänster Facebook och Instagram eller acceptera omfattande behandling av personuppgifter…

Kundresan är inte en karta – det är en kompass 

Att få en hel organisation att fokusera på det som faktiskt spelar roll – för kunden och för affären. Hur undviker vi att fastna i silos, punktinsatser och kanaloptimering, och istället enas kring…

Verksamhetsberättelse 2024

2024 blev året då vi inte bara firade 100 år som organisation – utan också året då vi med kraft tog nästa steg mot en starkare, smartare och mer hållbar marknadsföringsbransch. I en…

Vi lanserar ny rådgivningstjänst!

Vi är stolta över att kunna presentera vår nya rådgivningstjänst som erbjuder medlemmar skräddarsydda upplägg i samarbete med några av branschens främsta experter. ​Som medlem i Sveriges Annonsörer är du aldrig ensam med…
Fler artiklar