Därför är vi medlemmar i Sveriges Annonsörer

Vi frågade några medlemmar om varför de är medlemmar i Sveriges Annonsörer.

Stina Liljekvist

Chef Strategisk Kommunikation & Marknad Livförsäkringsaktiebolaget Skandia

Skandia är medlem i Sveriges Annonsörer eftersom vi tycker att det är viktigt att vara del av en branschutveckling kring ansvarsfull och hållbar kommunikation.

Det som skapar störst nytta för vår organisation är Effektinitiativet. Dels för att det hjälper oss internt att diskutera hur man skapar effekt, dels för att branschen samlas för att enas om verktyg och relevanta valutor för mätning.

För mig personligen ger medlemskapet ett bra nätverk och bra tillfällen att utveckla både mig själv och mitt team.

Pino Roscigno

Commercial & Brand Director Stadium Sverige AB

Vi är medlemmar för att stödja arbetet med att driva viktiga frågor inom marknadsföringsområdet, men också för att få en bild av andra annonsörers utmaningar.

Sveriges Annonsörer är någon vi kan bolla utmaningar med, och det ser jag som en av de viktigaste fördelarna med att vara medlem.

Vi har även nyttjat byråvalstjänster och juridisk rådgivning, samt utbildning för teamen i viktiga marknadsföringsfrågor.

Kristoffer Stenqvist

Go-to-Market & Brand Director Kry International AB

Det är viktigt med en aktör som Sveriges Annonsörer som orkar driva fram lösningar på branschens mest utmanande frågor. Jag brinner sedan länge för arbetet som görs med Cross Media Measurement. Här är målet är att alla som jobbar med marknadsföring och kommunikation ska kunna jämföra sina medieinvesteringar mellan olika kanaler, medier och plattformar på ett bättre sätt än som går idag. Att Sveriges Annonsörer erbjuder möjligheten att certifiera sig inom Cross Media Measurement, både på individnivå och för alla i ens team är en styrka.

Robert Arvidsson

Kommersiell chef Liseberg AB

Sveriges Annonsörer är den viktigaste kunskapshuben som finns för varumärkesägare och marknadsförare i Sverige. Jag utvecklas, mitt team utvecklas, och det syns både i det vi gör och i hur vi uppfattas som arbetsgivare.