Ett historiskt år där vi blickade bakåt – och tog stora steg framåt

2024 blev året då vi inte bara firade 100 år som organisation – utan också året då vi med kraft tog nästa steg mot en starkare, smartare och mer hållbar marknadsföringsbransch.

I en tid där förändring är det enda konstanta, har vårt uppdrag aldrig varit viktigare. Våra medlemmar står inför en komplex verklighet där effekten av marknadsföring utmanas, nya teknologier förändrar spelplanen och kraven på ansvar och transparens ökar. Vårt svar? Att samla branschen, visa vägen och skapa konkreta lösningar – tillsammans.

Relaterade artiklar

Vi lanserar ny rådgivningstjänst!

Vi är stolta över att kunna presentera vår nya rådgivningstjänst som erbjuder medlemmar skräddarsydda upplägg i samarbete med några av branschens främsta experter. ​Som medlem i Sveriges Annonsörer är du aldrig ensam med…

Kunskap, insikter och en utmärkelse från Global Marketer Week 2025

Sveriges Annonsörer deltog i WFAs Global Marketer Week 2025 i Bryssel – en intensiv, inspirerande och lärorik vecka där vi har tagit del av de senaste insikterna, trenderna och utmaningarna inom marknadsföring.

Vad är lagen om digital tillgänglighet och vem måste följa den? 

Från och med den 28 juni 2025 gäller den så kallade tillgänglighetslagen i Sverige. Lagen som bygger på ett EU-direktiv syftar till att alla konsumenter, inklusive personer med synnedsättningar eller andra typer av…

Nya regler vid marknadsföring av kreditavtal 

Den 1 mars 2025 träder ändringar i Konsumentkreditlagen i kraft som medför en utökad informationsplikt vid marknadsföring av kreditavtal. Konsumentverket har nu beslutat om nya föreskrifter som tydliggör hur reglerna ska åtföljas.
Fler artiklar