I detta webinar som arrangeras av CommToAct Planet kommer Ad Net Zero berätta mer om hur man kan mäta växthusgasutsläpp i medieköp från digitala, tv-, tryck-, ljud-, utomhus- och biokanaler.

Om dagens webinar

Välkommen till vårt webinar inom ramen för CommToAct Planet.

Vad handlar det om?
Ad Net Zero (ANZ) har publicerat den första versionen av sitt Global Media Sustainability Framework – ett frivilligt och holistiskt ramverk byggt på branschens bästa praxis för att hjälpa annonsörer, mediebyråer, medieutgivare, medieförmedlare och specialister inom hållbarhet med deras  tillvägagångssätt för data-, mätnings- och rapporteringsutmaningar för medieköp. 

Syftet är att förbättra konsekvent, jämförbar mätning av växthusgasutsläpp från digitala, tv-, tryck-, ljud-, utomhus- och biokanaler. 

Det här får du med dig

  • Hållbarhetsutmaningen för reklambranschen
  • Vad är GMSF-ramverket?
  • Vad har lanserats, vad arbetar man med nu?
  • Vad kan annonsörer, mediebyråer och utgivare i Sverige göra redan nu för att förbereda sig?

Välkommen!

Om CommToAct

CommToAct är ett gemensamt initiativ mellan Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige, Sveriges Mediebyråer, Sveriges Kommunikatörer och SWEDMA för att bidra till FNs globala mål för en bättre värld. ​Läs mer om CommToAct här.

Talare
I denna CommToTalk kommer Alex d’Albertanson från Ad Net Zero-teamet att berätta om arbetet som gjorts med ramverket och hur hållbara medieköp kan göras med hjälp av Global Media Sustainability Framework. Detta webinar hålls på engelska

Plats: digitalt via Quickchannel. Anmäl dig här.
Detta webinar är öppet och utan kostnad för medlemmar i ovan branschorganisationer, initiativtagare till CommToAct.

Om AdNetZero
Ad Net Zero är ett branschinitiativ som lanserades 2020 i Storbritannien med målet att minska och så småningom eliminera koldioxidutsläppen från reklam- och kommunikationsbranschen. Initiativet har nu blivit globalt.


Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Från CX som projekt till CX som ledarskap

I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…

WFA Spotlight: Outlook2025: Unpacking latest WFA poll of media price inflation forecasts

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

Hälften av svenska företag gör motsatsen till forskarnas rekommendation för att skapa tillväxt

I detta webinar presenteras delar av resultaten från rapporten "Hur varumärken växer i Sverige" och tips på hur man får ledningsgruppen att förstå vikten av stora varumärken.
Fler event