Kundcentrering och CX-transformation 

En bra kundupplevelse skapas inte av en enskild funktion – det krävs ett samspel inom organisationen. I den här kursen fokuserar vi på hur man skapar en kundcentrerad kultur, etablerar rätt styrmodell och KPI:er samt får med sig organisationen genom samverkan och förändringsledning.

Mer information

Kursinnehåll

  • Vad vi menar med kundcentrering – Kultur, mindset och arbetssätt 
  • Kundupplevelse och verksamhetsstyrning – Hur CX kopplas till strategi, mål och uppföljning 
  • Kundupplevelse på strategisk, taktisk och operativ nivå 
  • Hur organisationen för CXM kan se ut 
  • Förändringsledning inom CX – Ledningens roll, hur vi påverkar och engagerar internt 
  • Praktisk övning – Reflektera utifrån din organisations nuläge och identifiera förbättringsområden 

Kursansvarig

Camilla Lif

Specialist inom Customer Experience Management

Camilla Lif kombinerar ”traditionell” management med designmetodik. Camilla har lång erfarenhet från kundsidan inom kundinsikt, CRM och CXM. Sedan 2015 driver hon CX-byrån This is Betty som erbjuder tjänster inom CXM och kundcentrering i rollen som konsult, mentor, föreläsare och kursledare, bl a via Bonnier Akademi (Resumé, Dagens Industri, Breakit). Camilla driver också CX Circle, ett program för erfarenhetsutbyte inom CXM

Anmälan – fyll i formuläret nedan

Kursdeltagare

Välj kurstillfälle

Kurstillfällen(Obligatoriskt)
Detta fält är dolt när formuläret visas

Fakturauppgifter

Hur fick du information om kursen?(Obligatoriskt)

Vi är medlemmar i Sveriges Annonsörer(Obligatoriskt)
Jag har tagit del av villkoren för utbildningar(Obligatoriskt)
Läs villkoren för utbildningar här: Allmänna villkor