Kundinsikt och Customer Journey Mapping 

För att arbeta kundcentrerat med Customer Experience Management är kundinsikt en förutsättning. Här fördjupar vi oss i förståelsen av kundens perspektiv. Om vikten av att kombinera kvalitativ och kvantitativ metodik, kartlägga kundresor och identifiera friktioner och möjligheter. Genom storytelling och empati skapar vi en djupare förståelse för kundens behov och upplevelser – en förutsättning för att kunna driva förändring. 

Mer information

Kursinnehåll

  • Vad är kundinsikt och varför är det viktigt? 
  • Metoder för att samla in och analysera kundinsikter – kvalitativa metodik som komplement till och kvantitativ 
  • Customer Journey Mapping – Hur vi kartlägger strategiska kundresor och identifierar friktion och möjligheter 
  • Empati och storytelling – Hur vi bygger en djupare förståelse för kundens behov 
  • Praktisk övning – Skapa en kundresa och identifiera förbättringsområden 

Kursansvarig

Camilla Lif

Specialist inom Customer Experience Management

Camilla Lif kombinerar ”traditionell” management med designmetodik. Camilla har lång erfarenhet från kundsidan inom kundinsikt, CRM och CXM. Sedan 2015 driver hon CX-byrån This is Betty som erbjuder tjänster inom CXM och kundcentrering i rollen som konsult, mentor, föreläsare och kursledare, bl a via Bonnier Akademi (Resumé, Dagens Industri, Breakit). Camilla driver också CX Circle, ett program för erfarenhetsutbyte inom CXM

Anmälan – fyll i formuläret nedan

Kursdeltagare

Välj kurstillfälle

Kurstillfällen(Obligatoriskt)
Detta fält är dolt när formuläret visas

Fakturauppgifter

Hur fick du information om kursen?(Obligatoriskt)

Vi är medlemmar i Sveriges Annonsörer(Obligatoriskt)
Jag har tagit del av villkoren för utbildningar(Obligatoriskt)
Läs villkoren för utbildningar här: Allmänna villkor