Intro till Customer Experience Management
Den här kursen ger en helhetsbild av CXM som affärsdisciplin och varför kundupplevelse behöver vara en central del av dagens affärsstrategier, vilka drivkrafter som påverkar utvecklingen och hur företag kan använda ett strukturerat ramverk för att arbeta med kundupplevelse. Vi utforskar också de nyckelförmågor som krävs för att lyckas, från kundinsikt till implementering.
Mer information
Kursinnehåll
- Varför kundupplevelse är viktigt – Empati, drivkrafter, omvärld, teknik
- Introduktion till Customer Experience Management – Ramverk och förmågor
- Hur Customer Experience Management relaterar till angränsande områden och hur de kan samverka kring kundupplevelse – CRM, varumärke, kundservice, UX
- Övning & reflektion – Hur vi jobbar med CXM idag i våra organisationer
Kursansvarig
Camilla Lif
Camilla Lif kombinerar ”traditionell” management med designmetodik. Camilla har lång erfarenhet från kundsidan inom kundinsikt, CRM och CXM. Sedan 2015 driver hon CX-byrån This is Betty som erbjuder tjänster inom CXM och kundcentrering i rollen som konsult, mentor, föreläsare och kursledare, bl a via Bonnier Akademi (Resumé, Dagens Industri, Breakit). Camilla driver också CX Circle, ett program för erfarenhetsutbyte inom CXM