Projektledare
Jag vill anmäla migBli en bättre projektledare
Lär dig skapa kommunikation som ger resultat
Programmet ger dig en förståelse för hur viktig din roll som projektledare är för att skapa starkare resultat för företaget du arbetar i. Vi ger dig konkreta råd och strukturer för att utveckla effektiv och kommunikation som ger effekt. Det blir en rolig dag fylld med inspiration från några av Sveriges bästa kreatörer och marknadsförare. (Lunch ingår)
Information om programmet
För vem?
Kursen vänder sig till dig som arbetar med att utveckla kreativ kommunikation.
Det är rätt utbildning att gå om du:
- Är projektledare i en organisation som använder kreativ kommunikation i sitt marknadsföringsarbete
- Är konsult eller projektledare på en byrå som arbetar med kunder
Om utbildningen
Utbildningen går igenom:
- De tre viktigaste strategiska frågorna för att säkerställa effektiv kommunikation
- Vad är insikt, hur viktig den är och hur man hittar den
- Ett effektivt briefformat
- Hur du får ut det bästa av din kreativa partner
- Hur man köper den bästa kreativa lösningen
- Vad du behöver veta om media idag
- Goda råd om hur du främjar den goda lösningen i din organisation
Resultat efter utbildningen
När du har gått igenom denna kurs kommer du att vara trygg i din roll som projektledare. Du vet vad du behöver fokusera på, känner till metoder och verktyg som underlättar ditt jobb. Och som säkerställer att de kreativa lösningar du utvecklar också når företagets mål.
Programmets olika moment
-
1
Strategi och insikt
Vi börjar med strategi, den grundläggande förståelsen för uppgiften som måste vara på plats.
Vi vet alla att en dålig brief leder till dålig kommunikation som slösar budgetar utan att skapa resultat. Men vet du varför byråerna tycker att brieferna är så dåliga? Det finns flera anledningar, men den viktigaste är bristen på insikt.
Den här halvdagen går igenom vad insikt är, vad det inte finns här och hur du kan hitta den insikt som säkerställer framgång. Du får också gott om tid att öva på ’spot the insight’. Vår partner Ipsos har fakta från både Sverige och andra länder och ni diskuterar tillsammans i grupper.
-
2
Få det att hända
Under den andra halvdagen av kursen fokuserar vi på att ’att få det att hända’.
Den innehåller hur du skriver briefen, vad som krävs för att få ut det allra bästa ur din kreativa partner, hur du köper den bästa lösningen, vad du behöver veta om medielandskapet idag och inte minst goda råd om hur du marknadsför den bästa lösningen internt i din organisation.
Du arbetar i grupp med andra kollegor och vi har bjudit in inspirerande medhjälpare från Åkestam Holst, Tre och Mindshare som alla delar med sig av sina erfarenheter och goda råd.
Programansvarig
Anne Gro Gulla och Kathrine Mo
Anne Gro Gulla och Kathrine Mo är internationella marknadsförare med gedigen erfarenhet som CMO i flera olika företag, inklusive Unilever, Procter & Gamble, Coca-Cola, Telenor och Telia, för att nämna några. De har även lång erfarenhet av undervisning, bland annat vid London Business School. Idag driver de konsultföretaget Ascension AS (www.ascension.as).