Implementering och uppföljning

Även om inriktningen är tydlig och varumärkesplattformen är spikad behöver du ha koll på hur detta fungerar i praktiken. Och samtidigt säkerställa att du och dina kollegor på marknadssidan både har ett tydligt mandat och rätt förutsättningar för att kunna leverera på de mål som finns. Men då är det också en fördel om du kan vara med och sätta rätt mål, så att de hjälper dig att driva marknadsföringen framåt – och kunna redovisa den utveckling som sker på ett sätt som andra i företaget förstår.

Mer information

Kursinnehåll

Är vi på rätt väg?

  • Marketing marketing – att berätta historien på sätt som andra förstår
  • Att mäta och utvärdera rätt saker på rätt sätt
  • Var finns utmaningen – säljchefen eller CFO, och kan du hantera dessa?
  • Uppföljning som ledningsgruppen förstår – och som kan göra att de gillar marknad mer

Kursansvarig

Mats Rönne

Senior rådgivare

Mats Rönne är senior rådgivare inom marknadsföring och kommunikation och Sveriges Annonsörers effektexpert. Han har över 30 års erfarenhet i branschen, bl.a. som global varumärkeschef på både Ericsson och Electrolux, marknadschef på Skanskas bostadsenhet och den digitala lästjänsten Readly. Mats är också medgrundare av 100-wattaren.

Anmälan – fyll i formuläret nedan

Kursdeltagare

Välj kurstillfälle

Kurstillfällen(Obligatoriskt)
Detta fält är dolt när formuläret visas

Fakturauppgifter

Hur fick du information om kursen?(Obligatoriskt)

Vi är medlemmar i Sveriges Annonsörer(Obligatoriskt)
Jag har tagit del av villkoren för utbildningar(Obligatoriskt)
Läs villkoren för utbildningar här: Allmänna villkor