Insikter och nulägesanalys

All utveckling börjar med att förstå utgångspunkten: vad är nuläget, varför är du just där, och vad behöver du veta för att kunna göra rätt val och prioriteringar framöver? Vi kommer att prata analys och insikt, och hur kan bli bättre på att förstå vilka dina kunder är, varför de köper av dig – eller inte gör det – och vad du kan göra för att fler ska välja dig och ditt varumärke, och gärna vilja betala lite mer för det.

Mer information

Kursinnehåll

Var är vi?

  • Varför är vi där vi är, och inte där vi skulle vilja vara?
  • Vi har de kunder vi förtjänar – men varför väljer de oss?
  • Några analysmetoder för att förstå nuvarande positioner och möjliga utvecklingsområden

Kursansvarig

Mats Rönne

Senior rådgivare

Mats Rönne är senior rådgivare inom marknadsföring och kommunikation och Sveriges Annonsörers effektexpert. Han har över 30 års erfarenhet i branschen, bl.a. som global varumärkeschef på både Ericsson och Electrolux, marknadschef på Skanskas bostadsenhet och den digitala lästjänsten Readly. Mats är också medgrundare av 100-wattaren.

Anmälan – fyll i formuläret nedan

Kursdeltagare

Välj kurstillfälle

Kurstillfällen(Obligatoriskt)
Detta fält är dolt när formuläret visas

Fakturauppgifter

Hur fick du information om kursen?(Obligatoriskt)

Vi är medlemmar i Sveriges Annonsörer(Obligatoriskt)
Jag har tagit del av villkoren för utbildningar(Obligatoriskt)
Läs villkoren för utbildningar här: Allmänna villkor