Flera stora annonsörer åkte på höga böter under 2024 för att de hade använt sig av Meta-pixeln. I detta webinar går vi igenom hur digital spårning går till i praktiken så att du förstår hur data flödar mellan ditt företags webbplats och en tredje part som till exempel Meta eller Google.

Om dagens webinar

I detta webinar går Cecilia Arneving Juhlin igenom hur digital spårning går till i praktiken genom att ta exempel från vanliga typer av besök på webbplatser.

Vi förklarar hur ansvaret för denna databehandling ser ut rent legalt, vilka uppgifter du sannolikt delar med tredje part och vad du bör vara uppmärksam på i relation till andra samarbetspartners som exempelvis webb- och/eller mediabyrå. 

Presentationen är fri från tekniska facktermer och anpassad efter dig som inte rattar Metas och Googles verktyg men har ett ansvar för (eller intresse av) den personuppgiftsbehandling som dessa verktyg genererar.

Vi tittar också på de tillsynsbeslut avseende Meta-pixeln som kom från IMY (Integritetsskyddsmyndigheten) under 2024 och går igenom varför flera av företagen dömdes att betala dyra böter, medan andra kom undan med en reprimand.

Välkommen!

Det praktiska

Dag: torsdag 3 april

Tid: klockan 09:00-10:00

Plats: digitalt webinar via Zoom som är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer.

Osäker om ditt företag är medlemmar i Sveriges Annonsörer? Här hittar du alla medlemsföretag.

Talare: Cecilia Arneving Juhlin, VD på Moderamen Consulting och expert inom “Customer centric and GDPR compliant marketing”

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Föreläsare

Cecilia Arneving Juhlin

VD
Moderamen Consulting
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Från CX som projekt till CX som ledarskap

I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…

WFA Spotlight: Outlook2025: Unpacking latest WFA poll of media price inflation forecasts

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

Hälften av svenska företag gör motsatsen till forskarnas rekommendation för att skapa tillväxt

I detta webinar presenteras delar av resultaten från rapporten "Hur varumärken växer i Sverige" och tips på hur man får ledningsgruppen att förstå vikten av stora varumärken.
Fler event