Skadligt innehåll och skaparna bakom detta hotar potentialen för digitala medier/plattformar. Ett första steg för att komma till rätta med det problemet är att förse plattformar, byråer och marknadsförare med ett ramverk som definierar säkert och skadligt innehåll online.

Brand Safety Floor + Suitability Framework finns på svenska och engelska och handlar om ”Basnivå för varumärkessäkerhet och ett Ramverk för användning”. Ramverket definierar ett antal kategorier av känsligt innehåll och beskriver flera olika nivåer av risker med dessa. Varje kategori har en guide för annonsering som spänner ifrån en lägstanivå för varumärkessäkerhet, det vill säga innehåll som inte är lämpligt för någon annonsering över huvud taget (Brand Safety Floor), till innehåll som kan vara känsligt men som trots det är lämpligt för annonsfinansiering om annonsören är extra uppmärksam. (Suitability Framework).

Ramverket finns på engelska och svenska.

Relaterade artiklar

Produktionsavtal för reklamfilm informationsfilm eller annan kommunikationsfilm

Nu lanserar vi ett nytt modernt och uppdaterat produktionsavtal för reklamfilm, informationsfilm eller annan kommunikationsfilm. Avtalet är framtaget av Sveriges Annonsörer och Film & TV-Producenterna. Avtalet innehåller förhandlade avtalsvillkor som såväl Sveriges Annonsörer som…

Marketer of the Future Nordics 2025

Marketer of the Future Nordics 2025 lyfter fram nyckelfaktorer som skiljer ledande varumärken från dem som presterar sämre. Den nya guiden identifierar fem avgörande faktorer som skiljer varumärken som lyckas och frodas från…

Digital spårning i praktiken – vad du som ansvarig måste veta

I detta webinar går Cecilia Arneving Juhlin igenom hur digital spårning går till i praktiken så att du förstår hur data flödar mellan ditt företags webbplats och en tredje part som till exempel…

AI-trender 2025: Bortom ChatGPT – så förändrar AI marknadsavdelningens arbetssätt

I detta webinar spanar vår AI-expert Sara Öhman in de viktigaste AI-trenderna för 2025 och visar hur tekniken kan användas för mer än textgenerering. Generativ AI har gått från hype till verklighet, men…
Fler artiklar