2020 – året då vi ställde om dubbelt upp

I slutet av 2019 beslutades det om en nystrategi för Sveriges Annonsörer som bygger på ökat medlemsvärde, tydligare fokus på viktiga frågor, större möjligheter för medlemmar att engagera sig samt digitalisering. Under Q1 2020 hade vi fullt fokus på att påbörja implementeringen och transformationen. Vi lanserade bland annat ”Marknadsinsikter” och en egen app samt digitaliserade våra fysiska seminarier. Sedan kom coronapandemin och med den helt nya förutsättningar. Tack vare att vi redan hade hunnit en bra bit på vår digitaliseringsresa lyckades vi ställa om snabbt och kunde genomföra årets samtliga planerade seminarier och event i digitalt format.

Läs mer om vårt år 2020 i Verksamhetsberättelsen 2020:

Verksamhetsberättelse 2020

Relaterade artiklar

Podd: Vi hörs! inspireras av 100-wattsvinnarna 2024

Nu kan du lyssna på, få tips och inspireras av årets 100-wattsvinnare i podden Vi hörs! Programledarna Anki Berglund och Viktor Cederman från Bauer Media fanns på plats på galan och intervjuade glada…

Hanna Riberdahl vill ge marknadscheferna tid i julklapp

Hanna Riberdahl, vd på Sveriges annonsörer, tror att den tekniska utvecklingen har lagt grunden för en återrevolution – och hoppas att den håller i sig under 2025.

GARM läggs ner, men vi fortsätter arbetet med brand safety och brand suitability 

Den 8 augusti fick Sveriges Annonsörer information från vår moderorganisation WFA att man väljer att lägga ned GARM pga. den stämning som X (tidigare Twitter) har riktat mot WFA, GARM och några av…

Kommer det nya EU-förslaget om miljöpåståenden att leda till ”green hush”?

Sveriges Annonsörer har yttrat sig över EU-kommissionens förslag till direktiv om verifiering och kommunikation om uttryckliga miljöpåståenden. Ambitionen med förslaget är bland annat att det ska bli lättare för konsumenter att göra bättre…
Fler artiklar