De flesta företag drabbas någon gång av en kris som kan påverka omvärldens förtroende för företaget och dess varumärken. De flesta företag drabbas någon gång av en kris som kan påverka omvärldens förtroende för företaget och dess varumärken. Företag i resebranschen är väl förberedda för kriser i omvärlden. Men att ägarbolaget går i konkurs, var inget som Ving förberett sig på. Men de tog sig snabb igenom den akuta krisen och varumärket förblir starkt. Helst ska man undvika att hamna i kris, så långt det går. Men om, eller snarare när, krisen kommer bör man vara förberedda och veta hur man ska agera. Det kan till och med stärka varumärket.

Relaterade artiklar

En bra brief är guld värd

Många faktorer spelar in för att företagens marknadsinvesteringar ska ge bästa möjliga resultat. ”Tur” eller ”slump” är dock inte några av dem. Det handlar i stället om noggranna förberedelse och goda samarbeten.

Majblomman vågade. Och vann.

Kan man verkligen plocka sönder en mer än 100 år gammal ikon? Jo, Majblomman var modig nog att ta bort ett blad på en del av sina blommor förra året, för att illustrera…

E.ON – från basleverantör till folkbildare

E.ON tog hjälp av sina kunder för att vända ett lågt förtroende. På samma gång inspirerade man till minskad energiförbrukning.

Nu äger Willys helgen

”En lågprisbutik duger förstås till vardags, men till helgen vill man ha något lyxigare.” Sådana missuppfattningar behövde Willys ändra på. Och gjorde det med besked. Willys har sina rötter från Västsverige där första…
Fler artiklar