En bra pressrelease är värd sin vikt i guld. Vi har satt ihop en guide för att underlätta ditt arbete.
Vad ska egentligen vara med i en pressrelease? Med hjälp av vår mall får du med allt viktigt på ett tydligt och effektivt sätt.
Lycka till!

Relaterade artiklar

Podd: Vi hörs! inspireras av 100-wattsvinnarna 2024

Nu kan du lyssna på, få tips och inspireras av årets 100-wattsvinnare i podden Vi hörs! Programledarna Anki Berglund och Viktor Cederman från Bauer Media fanns på plats på galan och intervjuade glada…

Hanna Riberdahl vill ge marknadscheferna tid i julklapp

Hanna Riberdahl, vd på Sveriges annonsörer, tror att den tekniska utvecklingen har lagt grunden för en återrevolution – och hoppas att den håller i sig under 2025.

GARM läggs ner, men vi fortsätter arbetet med brand safety och brand suitability 

Den 8 augusti fick Sveriges Annonsörer information från vår moderorganisation WFA att man väljer att lägga ned GARM pga. den stämning som X (tidigare Twitter) har riktat mot WFA, GARM och några av…

Kommer det nya EU-förslaget om miljöpåståenden att leda till ”green hush”?

Sveriges Annonsörer har yttrat sig över EU-kommissionens förslag till direktiv om verifiering och kommunikation om uttryckliga miljöpåståenden. Ambitionen med förslaget är bland annat att det ska bli lättare för konsumenter att göra bättre…
Fler artiklar