I detta webinar kommer AdGreen berätta mer om hur man kan mäta avtrycket vid produktionen av reklam. Webinaret arrangeras av CommToAct Planet som är ett samarbete i kommunikationsbranschen och initierades av Sveriges Annonsörer, IAB Sverige, KOMM och Sveriges Mediebyråer.

Om dagens webinar

Inom initiativet CommToAct Planet är en viktig del att mäta och minska utsläppen från vår egen bransch.  

I detta webinar kommer vi fokusera på avtrycket vid produktionen av reklam.

AdGreen arbetar för att minska klimatpåverkan från produktionen av reklam och främjar grönare och mer ansvarsfulla metoder inom branschen.

Hör Jo Fenn på AdGreen i UK som kommer berätta mer om insikter från nya projekt i UK. Detta webinar är på engelska.

Läs mer om CommToAct Planet här

Välkommen!

Om CommToAct

Våren 2021 startade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM), IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer ett gemensamt initiativ för att bidra till FNs globala mål för en bättre värld. ​

Namnet på initiativet, CommToAct, kommer av att vi vet att marknadskommunikation är en viktig del i förflyttningen till ett mer hållbart samhälle som vi vill kunna verka och leva i.​

CommToAct Planet är ett unikt samarbete mellan marknads- och kommunikationsbranschens branschorganisationer och medlemmar.

Detta webinar är ett samarbete mellan IAB Sverige, Sveriges Mediebyråer, KOMM och Sveriges Annonsörer och är öppet för alla inom kommunikationsbranschen (ingen kostnad).

Länk till webinar https://us02web.zoom.us/j/82291400854
Vi öppnar webinar ca 08:55 idag 6 december.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Föreläsare

Jo Fenn

Global Director
AdGreen

Karin Grohman

Projektledare
CommToAct Planet

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Från CX som projekt till CX som ledarskap

I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…

WFA Spotlight: Outlook2025: Unpacking latest WFA poll of media price inflation forecasts

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

Hälften av svenska företag gör motsatsen till forskarnas rekommendation för att skapa tillväxt

I detta webinar presenteras delar av resultaten från rapporten "Hur varumärken växer i Sverige" och tips på hur man får ledningsgruppen att förstå vikten av stora varumärken.
Fler event