Föreläsning eller workshop med Kapero
11 oktober 2023Boka in givande föreläsning eller workshop med Kapero
Föreläsning: Inspiration och insikt om utmaningar och möjligheter för dagens marknadsavdelning
Studien ”MarknadsAvdelningen ’23” sätter siffror och ord på vad många redan känner; marknadsarbetet blir allt mer komplext. Men vad innebär det i praktiken för dagens marknadsavdelningar? Vad måste man göra för att komma tillrätta med det? Och hur säkerställer vi kopplingen till affären?
Kapero kommer till er och tar avstamp i de siffror undersökningen visar och kryddar med exempel och data från verkligheten på andra marknadsavdelningar. Vi avslutar med en interaktiv reflektion över situationen i er egen verksamhet. Känner ni igen er?
Föreläsning
Omfattning: ca 1 timme + diskussion.
Målgrupp: Marknadsledningen, kommersiell ledning eller företagsledning
Pris: 4 000 kronor (medlem i Sveriges Annonsörer), 8 000 kr (ej medlem i Sveriges Annonsörer)
Workshop: Framtidens marknadsavdelning
Studien ”MarknadsAvdelningen ’23” visar ett glapp mellan vad Ledningen önskar sig och var många marknadsavdelningar har hamnat. Det handlar om att lämna produktionsfokuset och bli mer affärsfokuserad.
Den här workshopen är till för att kick-starta diskussionen om hur framtidens marknadsavdelning ser ut på just ert bolag. Innan workshopen fyller alla deltagare i en utvärdering av tillståndet i er marknadsavdelning. Ni skickar självtesten till oss innan workshopen och vi skräddarsyr innehållet efter era behov.
Syftet är att utforma en övergripande målbild för er marknadsavdelning utifrån era behov och specifika situation.
Workshop
Omfattning: ca 3 timmar + uppföljande möte med marknadschefen
Målgrupp: Marknadsledningen, kommersiell ledning eller företagsledning
Pris: 20 000 kronor (medlem i Sveriges Annonsörer), 40 000 kr (ej medlem i Sveriges Annonsörer)
Om Kapero
Kapero är ledande managementkonsulter inom marknadskommunikation och media. Kapero har en unik erfarenhet inom området och har sedan starten för mer än 20 år sedan genomfört över 300 förändringsprojekt hos fler än 90 av Nordens största marknads- och kommunikationsavdelningar.
Exempel på uppdragsgivare är IKEA, TV4, Telia, ICA, Swedbank, Scania, Apotek Hjärtat, Atlas Copco, Oatly, Husqvarna, Marshall, Adlibris, Dustin, Arla, Electrolux, Bonnier, Volvo, Arbetsförmedlingen, SAS, Essity, Stadium, PostNord, Bilia, Coop, SAS, Skandia, Clas Ohlson, IF, Haglöfs, Ellos, Svenska Spel.
Workshops