Hur står sig Sverige i förhållande till resten av världen i frågor som rör inkludering och medarbetares mående på arbetsplatsen? Välkommen till dagens dragning och panelsamtal där vi kommer djupdyka i nuläge, trender och tendenser gällande mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen.

Om dagens webinar

I våras genomfördes, för andra gången, världens största globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Vi ser nu mycket fram emot att dela de svenska resultaten för er och tillsammans lära oss vad vi som bransch kan förändra och förbättra för en hållbar utveckling. 

De globala siffrorna presenterades på Cannes Lions Festival of Creativity i juni och där kunde vi bland annat utläsa att:

  • Den vanligaste förekommande formen av diskrimineringen kretsar fortfarande kring ålder, kön och familjesituation. 
  • Psykisk ohälsa är ett stort problem. 42% säger att dom är stressade på sina arbetsplatser.
  • Kvinnor och etniska minoriteter känner sig underrepresenterade i seniora roller. 

Så med detta i åtanke frågar vi oss själva – Hur står sig egentligen Sverige i förhållande till resten av världen? 

Det praktiska

Varmt välkomna på denna dragning och panelsamtal där vi kommer djupdyka i nuläge, trender och tendenser gällande mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen.

När: Torsdagen den 5 oktober 
Tid: kl 9:00-10:00
Var: Digitalt – länk skickas ut till alla anmälda dagen innan!

Detta webinar sker i samarbete med flera organisationer och anmälan görs hos KOMM via länk nedan. Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Välkommen!



Partners till rapporten är: Sveriges Kommunikatörer, SES (Sponsrings & Eventsverige), SWEDMA, Berghs SOC, Yrgo och All of Us.

Talare:

Caroline Thunved, Sveriges Kommunikatörer, Karin Grohman, Projektägare, CommToAct, Johanna Alanko, AdOn Media Nordic, Fredrik Gustafsson, Ledarna, Nina Furin, KOMM/CommToACt, Roshanak Fatahian, All of Us/NORD DDB

Arrangörer:

Berghs SOC, All of Us, Sveriges Annonsörer, IAB Sverige, Sveriges Mediebyråer, KOMM Sveriges Kommunikationsbyråer, SES Sponsrings- och Eventsverige och Sveriges Kommunikatörer

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Från CX som projekt till CX som ledarskap

I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…

WFA Spotlight: Outlook2025: Unpacking latest WFA poll of media price inflation forecasts

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

Hälften av svenska företag gör motsatsen till forskarnas rekommendation för att skapa tillväxt

I detta webinar presenteras delar av resultaten från rapporten "Hur varumärken växer i Sverige" och tips på hur man får ledningsgruppen att förstå vikten av stora varumärken.
Fler event