Sveriges Annonsörer webinar

Tillsammans med Niklas Bondesson på NoA Consulting har vi nu de första resultaten från den första rapporten i vår långsiktiga forskningssatsning om framgångsfaktorer för effekt. Du får veta vad som utmärker de svenska kampanjer som haft allra störst effekt. Sedan 2020 har 100-wattaren ett nytt tävlingsformulär som ger oss unika möjligheter att dra slutsatser om vilken typ av marknadskommunikation som ger bäst effekt. Formuläret liknar det som ligger till grund för rapporterna av Les Binet och Peter Field (IPA Effectiveness Awards) som fått stort genomslag i bland marknadsförare över hela världen. Den här första analysen baseras på ca 200 bidrag som har tävlat i 100-wattaren 2020 och 2021. hela rapporten kommer under hösten.

Talare:
Niklas Bondesson, NoA Consulting


Relaterade artiklar

Digital spårning i praktiken – vad du som ansvarig måste veta

I detta webinar går Cecilia Arneving Juhlin igenom hur digital spårning går till i praktiken så att du förstår hur data flödar mellan ditt företags webbplats och en tredje part som till exempel…

AI-trender 2025: Bortom ChatGPT – så förändrar AI marknadsavdelningens arbetssätt

I detta webinar spanar vår AI-expert Sara Öhman in de viktigaste AI-trenderna för 2025 och visar hur tekniken kan användas för mer än textgenerering. Generativ AI har gått från hype till verklighet, men…

Podd: Vi hörs! Marknadsinsikter ”En bra brief är guld värd”

Vi träffar Jerker Winther – planner och tillförordnad VD på Åkestam Holst och dyker ner i en av Sveriges Annonsörers senaste Marknadsinsikter som visar att det finns ett stort gap mellan marknadsförare och…

ICC:s reklamregler uppdateras – lär dig mer om nyheterna!

Den 6 november lanserades den nya versionen av Internationella Handelskammarens regler för reklam och marknadskommunikation i Sverige. I detta webinar har vi bjudit in Kajsa Persson-Berg och Jesper Labardi från ICC Sweden för…
Fler artiklar