Almedalsveckan närmar sig med stormsteg! Sveriges Annonsörer är på plats under hela veckan för att prata om marknad- och kommunikationsbranschens viktigaste frågor.

Här hittar ni oss:

Tisdag 25/6 10:00-10:45

Miljarder skäl att satsa på förebyggande hälsoarbete


Arrangör: Skandi
a
Plats: Strandgatan 27, trädgården, ”Skandias trädgård”

Under de senaste åren har vi sett en trend med ökande kostnader för ohälsa och långa sjukskrivningar samtidigt som andelen sjukskrivningar som beror på psykisk ohälsa har ökat från 30% till nära hälften idag. Hur kan förebyggande hälsoinsatser bidra till att vända utvecklingen?

Vd Hanna Riberdahl med i Skandias panel.

Onsdag 26/6 12:00-12:45

Hur kan kommunikation skapa beteendeförändringar för en hållbar framtid?

Arrangör: Sveriges Kommunikatörer, Comm To Act, IAB Sweden, Komm, Sveriges Annonsörer, Sveriges Mediebyråer, Swedma
Plats: Mellangatan 45, ”Ingång till innergården mellan Mellangatan 47 och Gotlands Kulturrum.

Hur kan kommunikation bidra till att skapa beteendeförändringar som påskyndar klimatomställningen? Vad är kommunikationens ansvar för att spegla och påverka världen omkring oss, och hur kan vi som bransch ta större socialt ansvar och skapa verklig effekt?

Torsdag 27/6

Vi för rundabordssamtal inom digital tillgänglighet, miljöpåståenden och effekter av kommande regleringar samt hur vi stärker barns förmåga och kritiskt tänkande vad gäller reklam och marknadsföring.

Hör gärna av er om ni vill träffas, passa på att ha ett medlemsmöte, nätverka eller ha med oss i panelsamtal eller aktiviteter.

Hanna Riberdahl, vd: [email protected]
Jakob Rönnerbäck. jurist: [email protected]
Ulrika Wendt, jurist: [email protected]
Stina Melin, marknadschef: [email protected]
Anna Walestad, medlemsansvarig: [email protected]

Relaterade artiklar

Lansering av globalt ramverk för att mäta medias koldioxidutsläpp samt en guide för hållbara medieköp

Igår lanserades Global Media Sustainability Framework som är en global branschstandard för att få jämförbara mätningar av utsläpp av växthusgaser (GHG) från digital, tv, tryck, ljud, utomhus och bioreklam.

”Today’s best” från Cannes med Hanna Riberdahl

Cannes Lions 2024 är i gång (17-21 juni). Vd Hanna Riberdahl och eventansvarig Ulrika Strallhofer är på plats och rapporterar "dagens bästa" ur marknadsförarens perspektiv.

Får konst visas i reklam?

Det är inte helt ovanligt att konstverk används i reklammaterial. Men hur får man som marknadsförare använda upphovsrättsligt skyddad konst i marknadsföring? Den frågan reder vi ut i denna artikel. Tillsammans med Konstnärernas…

CommToAct People lanserar tre guider för att stärka mångfald och psykisk hälsa inom kommunikationsbranschen

CommToAct People presenterar tre guider som syftar till att främja mångfald, inkluderande kommunikation och psykisk hälsa inom branschen. Två av guiderna som handlar om att stärka mångfalden i branschen lanserades i maj och nu…
Fler artiklar